05 December 2010

LEBAH (BEE)

tgk tajuk entry di ats, means aku nak bercerita tentang lebah. kenapa ttbe aku ak crte pasal lebah? actly tadi aku pegi ke klinik *belikan ubt demam ayh aku* yeah! itu die. then nak kluar dri klinik ade 2 org masok klinik, nak berjumpa doktor mahu injet mata nye. dalam hati aku ckp "ni mesti kene sengat lebah" huhu. rindu aku zaman kegemilangan aku kene sengat dengan lebah tpi jenis kecik tuh, best weh! tak cye korang try la. mule2 mmg la skit lame2 rase gatal2. aku pernah kene sengat lebah 2 kali dan 2 tempat berbeza.

first aku kena time aku nak buka reban aym *skrg reban da takde* aku tak tau dekat zink tuh ade rumah kediaman die. aku ketuk la zink tuh, ttbe kluarla army yang gagah perkasa mencari tempat yang sesuai utk di sengat. 2 kali die sengat aku, dekat kelopak mata and dekat bahu. wah!!!! gemuk la lebah tuh nak sengat 2 kali, 1mggu tak keluar ruma. malu, nnti org bilang mataku sexy.

second time hahaa, ni aku nakal sikit kot. aku bersama adik sedara aku sedang melompat di belakang rumah makcik aku, nak amek buah jambu kecik *sedap*. aku mmg tak sangka pokok jambu tuh ade sarang die, coz selalunye aku pegi ok je, tapi pada hari ape aku lpe mmg naseb malang aku bersama adik sdre aku. ttbe lebah tuh menyerang aku dan adik sdre aku, aku kne sengat di MATA LAGI tapi aku mantain sebab org da biase kene mmg mantain je *buat muke macho*. tapi adik sedara aku da balik ruma melaung , biasala first time ye dik kena sengat. aku trus balik ruma sapu dgn minyak cap KAPAK! luse tuh tgk da elok..

aku rindu zaman2 kenakalan aku seh, tak sangke aku ni nakal jugak ea. tapi lebah ni mmg suke cari port nak sengat dkt mata je ea, yaaa i know matakuh sexy. hahaha! tuh yang mate aku kecik skrg. ni effect la dri zaman kenakalan kuh, hahaha! yela tuh:)

-end-